Unreal Engine 3... incredibile !!!

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dmc 2
00venerdì 14 maggio 2004 17:07
Qualche settimana fa durante la presentazione delle nuove schede video nVidia GeForce 6 Series, per valutarne le potenzialità tecniche, è stato mostrato il nuovo motore grafico della Epic Games: l'Unreal Engine 3.
Questo nuovo scheletro che vedrà la luce proprio con il futuro Unreal 3 ha caratteristiche che, almeno sulla carta, risultano superiori a qualsiasi altro prodotto attualmente disponibile...



Analizziamo, innanzi tutto, le caratteristiche visive di questo nuovo motore grafico:

64-bit color High Dynamic Range rendering pipeline. The gamma-correct, linear color space renderer provides for immaculate color precision while supporting a wide range of post processing effects such as light blooms, lenticular halos, and depth-of-field.
Support for all modern per-pixel lighting and rendering techniques including normal mapped, parameterized Phong lighting; virtual displacement mapping; light attenuation functions; pre-computed shadow masks; and pre-computed bump-granularity self-shadowing using spherical harmonic maps.
Advanced Dynamic Shadowing. Unreal Engine 3 provides full support for three shadow techniques:
Dynamic stencil buffered shadow volumes supporting fully dynamic, moving light sources casting accurate shadows on all objects in the scene.
Dynamic characters casting dynamic soft, fuzzy shadows on the scene using 16X-oversampled shadow buffers.
Ultra high quality and high performance pre-computed shadow masks allow offline processing of static light interactions, while retaining fully dynamic specular lighting and reflections.
All of the supported shadow techniques are visually compatible and may be mixed freely at the artist's discretion, and may be combined with colored attenuation functions enabling properly shadowed directional, spotlight, and projector lighting effects.
Powerful material system, enabling artists to create arbitrarily complex realtime shaders on-the-fly in a visual interface that is comparable in power to the non-realtime functionality provided by Maya.
The material framework is modular, so programmers can add not just new shader programs, but shader components which artists can connect with other components on-the-fly, resulting in dynamic composition and compilation of shader code.
Full support for seamlessly interconnected indoor and outdoor environments with dynamic per-pixel lighting and shadowing supported everywhere.
Artists can build terrain using a dynamically-deformable base height map extended by multiple layers of smoothly-blended materials including displacement maps, normal maps and arbitrarily complex materials, dynamic LOD-based tessellation, and vegetation layers with procedurally-placed meshes. Further, the terrain system supports artist-controlled layers of procedural weathering, for example, grass and vegetation on the flat areas of terrain, rock on high slopes, and snow at the peaks.
Volumetric environmental effects including height fog and physically accurate distance fog.

Per chi d'inglese capisce poco o nulla, brevemente tra le novità vi è una maggiore definizione dei colori grazie all'uso di una palette a 64bit, una gestione avanzata delle ombre dinamiche e dei differenti tipi di illuminazione tra ambienti esterni ed interni: soprattutto quest'ultima, relativa all'illuminazione, sarà in grado di gestire in modo corretto diversi tipi di riflessi a seconda del materiale che verrà illuminato...






E' stato esteso lo sviluppo ad un sistema audio 3D avanzato dotato di effetto doppler per meglio ricreare la propagazione dei suoni all'interno di ambienti virtuali molto complessi.
Migliorato anche il sottosistema dedicato al gioco online che prevede un netcode ottimizzato fino a 64 giocatori contemporaneamente, tramite server, e una nuova modalità peer-to-peer che permetterà di organizzare scontri fino a 16 giocatori senza la necessità di avere un server dedicato. E' inoltre supportata la possibilità di gioco tra differenti piattaforme: PC Windows, PC Linux e Apple MacOS.
Passando infine ad analizzare le novità per ciò ce riguarda la fisica troviamo un elenco consistente di caratteristiche:

Rigid body physics system supporting player interaction with physical game object, ragdoll character animation, complex vehicles, and dismemberable objects.
All renderable materials have physical properties such as friction.
Physics-driven sound.
Fully integrated support for physics-based vehicles, including player control, AI, and networking.
Visual physics modeling tool built into UnrealEd, supporting creation of optimized collision primitives for models and skeletal animated meshes; constraint editing; and interactive physics simulation and tweaking in-editor


Molta attenzione è stata data alla differente fisica dei corpi e degli oggetti, studiando una gestione apposita (e già integrata nel motore grafico) per vari tipi di veicoli con caratteristiche differenti.
Se volete studiare più nel dettaglio le caratteristiche del nuovo Unreal Engine 3 potete fare un salto sulla pagina dedicata del sito UnrealTechnology.com

EdenGames.net [SM=x181108]
thescavenger
00sabato 15 maggio 2004 13:58
Scusate ma la prima immagine è pazzesca! [SM=x181108] [SM=x181108] [SM=x181108] [SM=x181108]

......................................... SBAVOOOOOOOOOOOOOOOooooooo ............. [SM=x181088]
x-commander
00sabato 15 maggio 2004 15:45
Secondo me si può fare di più..[SM=g27821]

Con tutta quella potenza a disposizione intendo.
raptorEvol
00sabato 15 maggio 2004 15:49
Minimo per vedere ua grafica del genere sull'xbox, dvremmo aspettare parecchio![SM=g27830] [SM=g27829]
XboXcELL
00sabato 15 maggio 2004 17:02
Il Messaggio è stato ritenuto non adatto e quindi censurato dai moderatori.
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x-commander
00sabato 15 maggio 2004 18:14
Xboxcell, sei bannato PER SEMPRE da questo forum!
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